Παρασκευή 13 Μαρτίου 2009
Τι κάναμε φέτος
Το υλικό που μας έδωσε η καθηγήτριά μας αποτελούνταν από φωτοτυπίες σχετικά με την Helen Keller και ένα απόσπασμα από ένα μυθιστόρημα με ένα τυφλό παιδί,
τα παιχνίδια εμβιωτικής που παίξαμε, δηλαδή θεατρικό παιχνίδι με στόχο να «δούμε» με τα μάτια των ατόμων με προβλήματα όρασης, και
η αριστουργηματική παράσταση που πρωταγωνιστές ήταν άτομα με νοητική στέρηση και Σύνδρομο Down από την ελληνική οργάνωση του Very Special Arts. H παράσταση με επηρέασε καθοριστικά και με ευαισθητοποίησε ιδιαίτερα σε σχέση με τα άτομα με αναπηρίες.
Η δημιουργός
Θ.
Cook with us
Την ημέρα των Σχολικών Ολυμπιακών Αγώνων , 4 Ιουνίου 2008, η Α΄, Β΄ και η Γ΄ τάξη έπαιξαν παραδοσιακά παιχνίδια ενώ η Δ΄, Ε΄ και η Στ΄τάξη έπαιξαν χάντμπολ, ράγκμπι, κρίκετ, ποδόσφαιρο, μπάσκετ και έτρεξαν μαραθώνιο. Στο β΄ μέρος των Σ.Ο.Α. οι μαθητές της Ε΄ τάξης ενημερώσαμε τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του σχολείου μας για τις δραστηριότητες τού προγράμματος στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2007-8. Στο βίντεο τρεις από εμάς περιγράφουμε τη διαδικασία που ακολουθήσαμε για τη δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου με συνταγές “Cook with Us”.
Στα πλαίσια του σχεδίου εργασίας ασχοληθήκαμε και με τη διατροφή. Διαλέξαμε ένα παραδοσιακό φαγητό, γλυκό ή ποτό, πήραμε πληροφορίες από τους γονείς μας για το πώς το φτιάχνουμε και στην αίθουσα των υπολογιστών γράψαμε τα υλικά και τη διαδικασία παρασκευής τους. 21 ελληνικές συνταγές, 11 αγγλικές και 5 παραδοσιακές δανικές συνταγές από γλυκά και φαγητά αποτελούν τις σελίδες του ηλεκτρονικού βιβλίου μαγειρικής με τίτλο: “Cook with Us”.
Μπορείτε να κατεβάσετε το Ηλεκτρονικό Βιβλίο Μαγειρικής εδώ
Βίντεο
Οι δημιουργοί
Κ. & Σ.
Κατασκευή
Έχοντας στο μυαλό μου ένα άτομο με προβλήματα όρασης έβαλα όλη μου την τέχνη και τη φαντασία και με
· ένα κόντρα πλακέ,
· ένα καλαμάκι από σουβλάκι για να φτιάξω το φανάρι,
· ένα αυτοκινητάκι από τα παιχνίδια μου,
· ένα ανθρωπάκι στο οποίο κόλλησα μικρά γυαλιά που τα έφτιαξα μόνος μου και
· μια κόλλα για να τα κολλήσω όλα αυτά, έφτιαξα αυτή την κατασκευή.
Τ.
Βοηθάμε τα άτομα με προβλήματα κίνησης
Δημιουργός : Σ.
Θα σε περιμένω εδώ
Οι επτά μαθήτριες ερμηνεύουμε το κομμάτι με δικούς μας ελληνικούς στίχους προσαρμοσμένους στη μουσική της ερμηνεύτριας Amy Mac-Donald.
Οι ερμηνεύτριες:
Μ.
Ο.
Α.
Α.
Ε.
Σ.
Β.
Οι δημιουργοί του βίντεο:
Θ.
Π.
Ο.
Couple1:
Μπορώ να σε δω,
μπορώ να αισθανθώ.
Βρίσκομαι κάπου στο σκοτάδι
και σε ακολουθώ.
Ακούω τη φωνή σου
Λίγο πιο βαριά.
Καταλαβαίνω πως νιώθεις
και σου κάνω μια αγκαλιά.
Θα είμαι μια ζωή εκεί
να σε ακούω.
Chorus1:
[Εγώ είμαι εδώ
Εσύ είσαι εκεί.
ακολουθώ τη φωνή σου
ως του τέλους τη σιωπή.
Μένω μόνη εγώ, Φοβάμαι,
Θέλω από κάπου να πιαστώ.]x2
(Θα σε περιμένω εδώ)
Couple2:
Σε κοιτάζω σιωπηλά
και μπορώ να δω
κάτι τόσο γλυκό
και τρυφερό
κάτι που κάνεις
στην κάρδια σου
δεν μπορεί να δει.
Ξέρω τι θα πεις
πριν καν το πεις.
Σε αγγίζω
πριν δακρύσεις
και συγκινηθείς.
Όπως και εγώ,
Την αγάπη μου
μπορείς να
εμπιστευτείς.
[Chorus2]x2
Εnding:
Έμαθα να αγαπώ,
τις καρδιές να κοιτώ.
Υπερήφανη ή όχι,
να λέω ευχαριστώ.
Γιατί θα είσαι εκεί,
Πρέπει, θα σε χρειαστώ.
[Chorus]x3
Ατύχημα σε παιχνίδι
Εμείς τα παιδιά παίζουμε μερικές φορές επικίνδυνα παιχνίδια ή κάνουμε πράγματα παράτολμα που δεν καταλαβαίνουμε ότι μπορεί να μας προκαλέσουν ατύχημα.
Μέσα από το θέλαμε να πούμε ότι καταλαβαίνουμε, όσο είναι αυτό δυνατό, τα άτομα με προβλήματα όρασης. Εάν βρισκόμασταν στη θέση τους θα θέλαμε οι φίλοι μας να μας φέρονταν με κατανόηση και αγάπη. Θα θέλαμε την βοήθεια τους να κάνουμε αυτά που κάναμε πριν το ατύχημα.
[Ο διάλογος των παιδιών μετά από το ατύχημα
Θ.: Ρε παιδιά, ξέρετε τι σκέπτομαι;
Όλοι: Τι;
Θ.: Εγώ δεν θα βλέπω για ένα μήνα. Χωρίς την βοήθεια σας θα ήμουν μόνος στο σπίτι και στο σκοτάδι μου.
Γ. Φανταστείτε παιδιά με προβλήματα όρασης χωρίς τη βοήθεια μας θα τους κοροϊδεύουν όλοι.
Α.: Παιδιά που δεν βλέπουν, δεν ακούν, και δεν κινούνται.
Γ.Μ.: Στενοχωριέμαι όταν τα σκέφτομαι.
Α. Δε φτάνει όμως αυτό.
Θ. Πρέπει να τα καταλαβαίνουμε ...
Γ.: ...να τους κάνουμε να νιώθουν σαν και εμάς...
Α: ...να έχουν κι αυτά ότι έχουμε εμείς
Γ.: Να ζουν με αξιοπρέπεια.
Θ.: Η ζωή, η χαρά και η μόρφωση ανήκουν σε όλους
Όλοι: Η ζωή είναι δικαίωμα κάθε παιδιού
Όλοι: Αγωνιστείτε για τα παιδιά που υποφέρουν! ]
Οι δημιουργοί και συντελεστές του βίντεο
Γ.
Θ.
Γ.
Α.
