Παρασκευή 13 Μαρτίου 2009

Τι κάναμε φέτος

Έμπνευση για την υλοποίηση του video που έφτιαξα υπήρξαν πολλά πράγματα:
Το υλικό που μας έδωσε η καθηγήτριά μας αποτελούνταν από φωτοτυπίες σχετικά με την Helen Keller και ένα απόσπασμα από ένα μυθιστόρημα με ένα τυφλό παιδί,
τα παιχνίδια εμβιωτικής που παίξαμε, δηλαδή θεατρικό παιχνίδι με στόχο να «δούμε» με τα μάτια των ατόμων με προβλήματα όρασης, και
η αριστουργηματική παράσταση που πρωταγωνιστές ήταν άτομα με νοητική στέρηση και Σύνδρομο Down από την ελληνική οργάνωση του Very Special Arts. H παράσταση με επηρέασε καθοριστικά και με ευαισθητοποίησε ιδιαίτερα σε σχέση με τα άτομα με αναπηρίες.

Η δημιουργός
Θ.

Cook with us


Την ημέρα των Σχολικών Ολυμπιακών Αγώνων , 4 Ιουνίου 2008, η Α΄, Β΄ και η Γ΄ τάξη έπαιξαν παραδοσιακά παιχνίδια ενώ η Δ΄, Ε΄ και η Στ΄τάξη έπαιξαν χάντμπολ, ράγκμπι, κρίκετ, ποδόσφαιρο, μπάσκετ και έτρεξαν μαραθώνιο. Στο β΄ μέρος των Σ.Ο.Α. οι μαθητές της Ε΄ τάξης ενημερώσαμε τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του σχολείου μας για τις δραστηριότητες τού προγράμματος στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2007-8. Στο βίντεο τρεις από εμάς περιγράφουμε τη διαδικασία που ακολουθήσαμε για τη δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου με συνταγές “Cook with Us”.

Στα πλαίσια του σχεδίου εργασίας ασχοληθήκαμε και με τη διατροφή. Διαλέξαμε ένα παραδοσιακό φαγητό, γλυκό ή ποτό, πήραμε πληροφορίες από τους γονείς μας για το πώς το φτιάχνουμε και στην αίθουσα των υπολογιστών γράψαμε τα υλικά και τη διαδικασία παρασκευής τους. 21 ελληνικές συνταγές, 11 αγγλικές και 5 παραδοσιακές δανικές συνταγές από γλυκά και φαγητά αποτελούν τις σελίδες του ηλεκτρονικού βιβλίου μαγειρικής με τίτλο: “Cook with Us”.

Μπορείτε να κατεβάσετε το Ηλεκτρονικό Βιβλίο Μαγειρικής εδώ

Βίντεο

Χρησιμοποιήσαμε κινητό τηλέφωνο και παιδικά παιχνίδια και φτιάξαμε ένα video. Πηγή έμπνευσης αποτέλεσε ένα παρόμοιο video που είχαμε ανακαλύψει κάνοντας surfing στο Διαδίκτυο. Ο στόχος μας ήταν να δώσουμε με ευχάριστο και αστείο τρόπο μερικές συμβουλές οδικής συμπεριφοράς. Οι περισσότεροι οδηγοί και πεζοί αδιαφορούν για τα άτομα με προβλήματα όρασης. Ελπίζω το video μας να δώσει μια ιδέα σχετικά με το πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε στα άτομα με προβλήματα όρασης!!!!

Οι δημιουργοί
Κ. & Σ.

Κατασκευή




Εμπνεύστηκα την κατασκευή μου από το Μουσείο Αφής που επισκεφθήκαμε με την τάξη μου. Σε αυτή την εκπαιδευτική εκδρομή μάθαμε πολλά χρήσιμα πράγματα όπως και από όλο το πρόγραμμα που κάνουμε με τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Έχοντας στο μυαλό μου ένα άτομο με προβλήματα όρασης έβαλα όλη μου την τέχνη και τη φαντασία και με
· ένα κόντρα πλακέ,
· ένα καλαμάκι από σουβλάκι για να φτιάξω το φανάρι,
· ένα αυτοκινητάκι από τα παιχνίδια μου,
· ένα ανθρωπάκι στο οποίο κόλλησα μικρά γυαλιά που τα έφτιαξα μόνος μου και
· μια κόλλα για να τα κολλήσω όλα αυτά, έφτιαξα αυτή την κατασκευή.


Ο δημιουργός
Τ.

Βοηθάμε τα άτομα με προβλήματα κίνησης

Στη ζωγραφιά με ξυλομπογιές μου μπορείτε να δείτε ένα άτομο με προβλήματα κίνησης να επιχειρεί να διασχίσει έναν κεντρικό δρόμο. Την εμπνεύστηκα από παρόμοια σκηνή όπου ένα άτομο με προβλήματα κίνησης προσπαθούσε να διασχίσει τη λεωφόρο Βουλιαγμένης αλλά, δυστυχώς, τα αμάξια δε σταματούσαν και δεν μπορούσε να περάσει. Τελικά κάποιος οδηγός ευαισθητοποιήθηκε και του έδωσε προτεραιότητα. Αυτή είναι μία πράξη προς μίμηση!!!

Δημιουργός : Σ.

Θα σε περιμένω εδώ

Το τραγούδι είναι εμπνευσμένο από τους ανθρώπους που δεν μπορούν να δουν με τα μάτια που βλέπουμε εμείς, αλλά με τα μάτια της καρδιάς, τα πιο χρήσιμα μάτια. Με την βοήθεια του project που κάναμε στο σχολείο για άτομα με προβλήματα όρασης, προσπαθήσαμε να βάλουμε τον εαυτό μας στην θέση αυτών των ανθρώπων. Αν και είναι αδύνατο να βιώσει κανείς την αναπηρία του συνανθρώπου του, εμείς νιώσαμε πως κάναμε ένα πρώτο βήμα για να κατανοήσουμε την ψυχολογία τους. Έτσι αποφασίσαμε να γράψουμε αυτούς τους στίχους, έχοντας την αίσθηση ότι μέσα στην άγνοιά μας καταφέρνουμε να προσεγγίσουμε, όσο αυτό είναι δυνατό, τα συναισθήματά τους.

Οι επτά μαθήτριες ερμηνεύουμε το κομμάτι με δικούς μας ελληνικούς στίχους προσαρμοσμένους στη μουσική της ερμηνεύτριας Amy Mac-Donald.

Οι ερμηνεύτριες:
Μ.
Ο.
Α.
Α.
Ε.
Σ.
Β.

Οι δημιουργοί του βίντεο:
Θ.
Π.
Ο.




«Θα σε περιμένω εδώ»

Couple1:
Μπορώ να σε δω,
μπορώ να αισθανθώ.

Βρίσκομαι κάπου στο σκοτάδι
και σε ακολουθώ.
Ακούω τη φωνή σου
Λίγο πιο βαριά.
Καταλαβαίνω πως νιώθεις
και σου κάνω μια αγκαλιά.
Θα είμαι μια ζωή εκεί
να σε ακούω.

Chorus1:
[Εγώ είμαι εδώ
Εσύ είσαι εκεί.
ακολουθώ τη φωνή σου
ως του τέλους τη σιωπή.
Μένω μόνη εγώ, Φοβάμαι,
Θέλω από κάπου να πιαστώ.]x2
(Θα σε περιμένω εδώ)

Couple2:
Σε κοιτάζω σιωπηλά
και μπορώ να δω
κάτι τόσο γλυκό
και τρυφερό
κάτι που κάνεις
στην κάρδια σου
δεν μπορεί να δει.
Ξέρω τι θα πεις
πριν καν το πεις.
Σε αγγίζω
πριν δακρύσεις
και συγκινηθείς.
Όπως και εγώ,
Την αγάπη μου
μπορείς να
εμπιστευτείς.

[Chorus2]x2

Εnding:
Έμαθα να αγαπώ,
τις καρδιές να κοιτώ.
Υπερήφανη ή όχι,
να λέω ευχαριστώ.
Γιατί θα είσαι εκεί,
Πρέπει, θα σε χρειαστώ.

[Chorus]x3

Ατύχημα σε παιχνίδι

Στα πλαίσια του σχεδίου εργασίας “Play with Us” ασχοληθήκαμε με τα άτομα με αναπηρίες. Όταν μας ζητήθηκε να εκφράσουμε τις εντυπώσεις μας από τις δραστηριότητες του προγράμματος, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε ένα video επειδή θα ήταν πιο πρωτότυπο και πιο εντυπωσιακό. H ιδέα να δραματοποιήσουμε ένα ατύχημα και να το γυρίσουμε σε video μας προέκυψε όταν σκεφτήκαμε ότι υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι και είναι πιθανόν για έναν άνθρωπο να τυφλωθεί ή να μείνει ανάπηρος κι αυτό μπορεί να γίνει ξαφνικά.

Εμείς τα παιδιά παίζουμε μερικές φορές επικίνδυνα παιχνίδια ή κάνουμε πράγματα παράτολμα που δεν καταλαβαίνουμε ότι μπορεί να μας προκαλέσουν ατύχημα.

Μέσα από το θέλαμε να πούμε ότι καταλαβαίνουμε, όσο είναι αυτό δυνατό, τα άτομα με προβλήματα όρασης. Εάν βρισκόμασταν στη θέση τους θα θέλαμε οι φίλοι μας να μας φέρονταν με κατανόηση και αγάπη. Θα θέλαμε την βοήθεια τους να κάνουμε αυτά που κάναμε πριν το ατύχημα.

[Ο διάλογος των παιδιών μετά από το ατύχημα

Θ.: Ρε παιδιά, ξέρετε τι σκέπτομαι;
Όλοι: Τι;
Θ.: Εγώ δεν θα βλέπω για ένα μήνα. Χωρίς την βοήθεια σας θα ήμουν μόνος στο σπίτι και στο σκοτάδι μου.
Γ. Φανταστείτε παιδιά με προβλήματα όρασης χωρίς τη βοήθεια μας θα τους κοροϊδεύουν όλοι.
Α.: Παιδιά που δεν βλέπουν, δεν ακούν, και δεν κινούνται.
Γ.Μ.: Στενοχωριέμαι όταν τα σκέφτομαι.
Α. Δε φτάνει όμως αυτό.
Θ. Πρέπει να τα καταλαβαίνουμε ...
Γ.: ...να τους κάνουμε να νιώθουν σαν και εμάς...
Α: ...να έχουν κι αυτά ότι έχουμε εμείς
Γ.: Να ζουν με αξιοπρέπεια.
Θ.: Η ζωή, η χαρά και η μόρφωση ανήκουν σε όλους
Όλοι: Η ζωή είναι δικαίωμα κάθε παιδιού
Όλοι: Αγωνιστείτε για τα παιδιά που υποφέρουν! ]


Οι δημιουργοί και συντελεστές του βίντεο

Γ.
Θ.
Γ.
Α.